Jeg er veldig glad i mat, både å lage det og spise det, noe som blir litt vel åpenbart innimellom. Jeg klarer å gå ned i vekt ved å kutte ned på både karbohydrater og fett, men det er så utrolig mye godt der ute... og mye som er morsomt å lage også! Det å holde seg strikt til én diett resten av livet har jeg ikke veldig lyst til, selv om det er det som må til dersom jeg skal klare å holde meg sånn noenlunde slank og frisk.
Så det er bare å prøve å finne en balanse i dette som alt annet i livet, det blir vel å kose seg i ferietider og stramme inn i hverdagen.

Her vil jeg legge ut en del oppskrifter på ting jeg har laget og blitt relativt fornøyd med. Ikke bare for å dele oppskriftene, men også for å finne tilbake til dem selv ved en senere anledning - som selvutnevnt sangviniker har jeg ikke verdens beste orden på sakene og trenger alltid et sted å samle ting på for at de ikke skal bli spredd for alle vinder!

lørdag 20. oktober 2012

På'an igjen!

For et par år siden veide jeg kjempemye. Kombinasjonen av å slutte å røyke samtidig som man jobber i kiosk er ganske dårlig, og jeg endte opp med et tungt og ekkelt fettskall rundt smekre lille meg... fysjom...:-(
Etter å ha prøvd ymse slankemetoder som ikke funket satte jeg alt inn på lavkarbo. Og raste ned i vekt. Da jeg var fornøyd med vekta igjen begynte jeg å spise normalt, men fremdeles sunt. Kun Inger's rugbrød, masse grønnsaker og lite godterier. Men allikevel gikk vektnåla sakte men sikkert opp igjen - det hjelper ikke at jeg antagelig har pådratt meg ME/CFS og ikke klarer å trene heller.
Så jeg får bite i det sure eplet og gjøre noe jeg hadde lovet meg selv å ikke gjøre, jeg får gå over til lavkarbo igjen. Muligens på livstid. Jeg hadde allerede lagt ut en del oppskrifter o.l på bloggen min, de har jeg flyttet over hit. Etter som tiden har gått har jeg lært mer og har fått noen bedre løsninger på et par ting, men grunnprinsippet blir det samme - nå er jeg glad for at jeg la det ut, slik at jeg slipper å begynne å lete etter oppskrifter på nytt igjen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar